image1 image2 image3 image3 image3

The Tragedy of Aung-da-gon 3 Ferry Sunk

In March 13, 2015, a 'overloaded' ferry, Aung-Da-Gon 3, sank off with more than 300 passengers .169 passangers were rescued and alive, and 69 dead bodies were found up to March 16, 2015.

ငိုသံလႊမ္းခဲ့ေသာေန႔ တစ္ေန႔

သားေရႊဦး (ကစၦပ)

၂၀၁၅ မတ္လ ၁၄ မြန္းလြဲ ၃ နာရီ အခ်ိန္~~~



မြန္းလြဲ ၂ နာရီကတည္းက စစ္ေတြျမိဳ႕ အျမန္ေရယာဥ္ဆိပ္ကမ္းတြင္ လူရာခ်ီရွိေနျပီ။အားလံုး ၏ မ်က္ႏွာတြင္ စိုးရိမ္မွဳမ်ားကိုဖုန္းကြယ္မရ။တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုလ်င္ မ်က္ရည္သုပ္ေနၾကသည္ကိုျမင္ေတြ႕ရသည္။ သေဘၤာနစ္ျမဳပ္ရာမွ လြတ္ေျမာက္လာသူ မ်ား အား ေရႊျပည္တန္အျမန္ေရယာဥ္ျဖင့္သယ္လာမည္ကိုၾကားသျဖင့္
ေမ်ာ္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ေရႊျပည္တန္ အျမန္ေရယာဥ္ ဆိုက္လာေတာ့ ကမ္းေပၚတြင္ လူေတြေထာင္ခ်ီရွိသြားျပီ။ သေဘၤာက တက္လာသည့္သူမ်ား၏ မ်က္ႏွာမွာေတာ့မ်က္ရည္စီးေၾကာင္းမ်ား ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ေတြ႕ရသည္။ အသက္ေဘးမွလြတ္ေျမာက္လာေသာသူမ်ားက မိသားစုမ်ားႏွင့္ေတြ႕သည့္အခါ ငိုေၾကြးသံမ်ားက
ၾကားရသူမ်ားကိုရင္နင့္ခံစားေစပါသည္။

အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္လာသူမ်ားထဲမွ ၁၅ ႏွစ္အရြယ္ ခိုင္သိန္းေအာင္က “သဘၤာက ရုတ္တရက္ဘယ္ဘက္ကိုတိမ္းေစာင္းသြား တယ္။ေစာင္းတဲ့အခ်ိန္မွာသေဘၤာအေပၚထပ္ကေန ျမစ္ထဲခုန္ဆင္း လိုက္တယ္။ဒါေပမယ့္သေဘၤာနဲ႕အတူလူေတြအမ်ားၾကီးပါသြားတယ္။”ဟု၀မ္းနည္းယင္း ေျပာသည္။

သားႏွစ္ဦးအား ရွင္ျပဳရန္ အတြက္ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕နယ္သုိ႔မိသားစုအလိုက္ရြာျပန္လာသည့္ ဦးေမာင္တင္ဝင္း၏ေျပာစကားက ၾကားရသူမ်ားအဖို႕ မ်က္ရည္မစို႕ဘဲမေနႏိုင္ၾကေတာ့။“သားႏွစ္ေယာက္ ပါသြားတယ္။ ျပန္ေပၚမလာဘူး။ ကုိးႏွစ္တစ္ေယာက္၊ခုနစ္ႏွစ္တစ္ေယာက္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ဇနီးလည္း ပါသြားတယ္။ အေလာင္းကလည္းမေတြ႕ေသးဘူး။ ေတြ႕တဲ့ အေလာင္းေတြထဲမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးလည္း မပါဘူး။
အခုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ တကယ္ရင္ကြဲရပါၿပီဗ်ာ။ ”

အခုလို ရာသီဥတုမ်ိဳးမွာမွ သေဘၤာက ဘာေၾကာင့္နစ္ရတာလဲလို႕ လူေတြက ရင္ထုမနာေမးျမန္းၾကသည္။

“သေဘၤာသားတခ်ိဳ႕ဟာ သေဘၤာေပၚမွာ အရက္ေသစာ ေသာက္စားထားၾကတဲ့အတြက္ အခုလုိမ်ိဳးျဖစ္တာလုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။ ခရီးသည္ေတြက ေရစၿပီးဝင္ကတည္းက သေဘၤာကုိ ေရွ႕ဆက္မသြားဖုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔က ဆက္သြားခဲ့တဲ့အတြက္ အခုလုိမ်ိဳးျဖစ္တာပါ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္နဲ႔ ၁၂ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးႏွစ္ဦး ပါသြားတယ္။ ျပန္ေပၚမလာဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း လြတ္ေျမာက္လာတာပါ။ ၿပီးေတာ့ အခန္းထဲ ပိတ္မိတဲ့ ခရီးသည္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိဦးမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ဒီအျဖစ္အပ်က္က
မ်က္စိကေန မထြက္ပါဘူးဗ်ာ။”

အသက္မေသဘဲျပန္လာသူမ်ား ၊သေဘၤာစီးသူမ်ားမွာ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ မိမိတို႕ရပ္ရြာတြင္ အလုပ္အကိုင္မရွိလို႕ ေရလုပ္ငန္း ရွိရာဆီသြားျပီးအလုပ္လုပ္ၾကသည္။ သၾကၤန္နီးေတာ့ ရြာျပန္ၾကသည္။ လက္မွတ္ခ ေသာင္းခ်ီေပးရသည့္ အျမန္ေရယာဥ္မ်ားကို မစီးႏိုင္ဘဲ ေငြသံုးေထာင္ေလာက္သာေပးရသည့္သေဘၤာအိုႏွင့္ သာစီးနင္းလိုက္ပါလာခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္တြင္သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ျပီး သၾကၤန္အမီရြာျပန္လာၾကသူမ်ားထဲမွ အသက္မေသဘဲလြတ္ေျမာက္လာသူ ရေသ့ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္ဆံုရြာက မခင္သန္းေဌး (၁၈ႏွစ္) က “သေဘၤာက ႐ုတ္တရက္ ျမဳပ္သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုခုကို အက္လို႔ျမဳပ္သြားတာမဟုတ္ဘဲ ေရဝင္လို႔ ျမဳပ္သြားတာပါ။ သေဘၤာေပၚမွာကုန္ေတြလည္းအမ်ားႀကီး၊ ခရီးသည္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါတယ္။ သေဘၤာနစ္ေတာ့
ခုန္ဆင္းပါတယ္။ ကူးေတာ့ ညအခ်ိန္မွာ ေရကူးမရေတာ့ စစ္သားတစ္ေယာက္က လာကယ္လို႔ အသက္ရွင္တာပါ။ ကမ္းေပၚေရာက္ေတာ့ လူေတြနည္းနည္းေလးရယ္။ သမီးအနားမွာ ထိုင္ေနတဲ့ အဘြားတစ္ဦးကေတာ့ အခုထိ ရွာမေတြ႕ေသးဘူး” ဟုေျပာရင္းရွိဳက္ၾကီးတစ္ငင္ငိုေၾကြးေနသည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္သည္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္၏ ကမ္းေျမာင္ ေဒသျဖစ္သည္။ ျမစ္ေခ်ာင္း မ်ားစြာက လက္ယွက္သန္း လ်က္ ရွိၾကသည္။ တစ္ရြာႏွင့္တစ္ရြာေဒသတစ္ခုႏွင့္တစ္ခုကို ေရလမ္းျဖင့္ပင္ သြားလာခဲ့ရသည္။
သြားလာေနရဆဲပင္ျဖစ္သည္။လက္ရွိ တြင္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ်ားရွိလာျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ေရလမ္းခရီးကို
အဓိကအားထားေနရသည့္ေဒသမ်ားရွိေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ကားလမ္းမ်ားရွိလာျပီျမစ္သျဖင့္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းခရီးစဥ္အခ်ိဳ႕ကို ရပ္နားခဲ့သည့္ခရီးစဥ္မ်ားလည္းရွိသည္။ ေလးျမိဳ႕ျမစ္ေၾကာင္း၊ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း၊ယိုးေခ်ာင္းျမစ္ေၾကာင္းသြား သေဘၤာခရီးစဥ္မ်ား မရွိေတာ့။

လက္ရွိ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႕ေဆာင္ေရးသေဘၤာခရီးစဥ္မ်ားမွာစစ္ေတြ-ေျမာက္ဦး၊ စစ္ေတြ-ေက်ာက္ျဖဴ-ေတာင္ကုတ္ ခရီးစဥ္၊ေတာင္ကုတ္-မာန္ေအာင္ခရီးစဥ္ ၊ စစ္ေတြ-ဘူးသီးေတာင္ခရီးစဥ္ မ်ားကို ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိသည္။ သို႕ရာတြင္ယင္းလမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ အျမန္ေရယာဥ္မ်ားက ပါေျပးဆြဲေပးေန ရာေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ားက အခ်ိန္တိုတို ျဖင့္ ခရီးေပါက္သည့္ အျမန္ေရယာဥ္မ်ားကို အားထားသြားလာၾကေသာ္လည္း လက္မွတ္ ေစ်းႏွဳန္းျမင့္သည့္ အျမန္ေရယာဥ္ကို မစီးႏိုင္သည့္ ဆင္းရဲသည့္ေဒသခံမ်ားက ေတာ့
ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းသေဘၤာ အိုမ်ား ထြက္ခြာမည့္ေန႕ကိုေ စာင့္ဆိုင္းသြားၾကရသည္။

ေတာင္ကုတ္-စစ္ေတြ ေရလမ္းခရီးမွာ ေရမိုင္ ၂၂၄ မိုင္ကြာေ၀းျပီး အျမန္ေရယာဥ္ျဖင့္ဆိုလ်င္ ၁၀ နာရီခန္႕ သြားရေသာ္လည္းျ ပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႕ေဆာင္ေရးသေဘၤာႏွင့္ဆိုလ်င္ လမ္းတြင္ ညအိပ္
ခရီးသြားလာရသည္။ လက္ရွိ ရခိုင္ေရေၾကာင္းပို႕ေဆာင္ေရးတြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ သေဘၤာမ်ားအနက္
ေခတ္အမီဆံုးသေဘၤာမ်ားမွာ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္က ေရာက္ရွိလာသည့္ တရုတ္သေဘၤာမ်ား ျဖစ္သည္။ယင္းသေဘၤာမ်ားကို ဖာထဲျပဳျပင္ကာေျပးဆြဲေနရျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

ယခုျဖစ္စဥ္မွာရာသီဥတု ဆိုရြားသည့္အခ်ိန္မ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ရုတ္တရက္သေဘၤာေပါက္ကာ ေရ၀င္နစ္ျမဳပ္ရျခင္းမွာ ေဟာင္းႏြမ္းေနသည့္သေဘၤာကိုဆက္သံုးေနျခင္း၏ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္သည္။ေတာင္ကုတ္- စစ္ေတြ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သေဘၤာ ေအာင္တံခြန္ (၃)သေဘၤာနစ္ျမဳပ္မွဳျဖစ္ပြား ခရီးသည္ ၁၆၉ ဦးအသက္ရွင္လ်က္ကယ္ဆယ္ရရွိျပီးေသဆံုးသူ ၃၄ ဦးအား ရွာဖြယ္ေတြ႕ရွိထားေၾကာင္းသိရေသာ္လည္း သေဘၤာေပၚတြင္ လက္မွတ္မပါဘဲ စီးနင္းသည့္ ခရီး သည္မ်ားကရာႏွင့္ခ်ီရွိေနသည္ဟုသိရသည္။ယင္းအတြက္ေပ်ာက္ဆံုးစာရင္းမွာ အတိအက်ေျပာႏိုင္ျခင္းမရွိေၾကာင္းလည္းသိရသည္။

ေက်ာက္ျဖဴမွ ထြက္ခြာလာသည့္ ေအာင္တံခြန္သေဘၤာ(၃) သေဘၤာသည္ ည ၈နာရီခြဲအခ်ိန္တြင္ ျမိဳ႕ပံုျမိဳ႕နယ္ငပသံုကြ်န္းႏွင့္ ေမ်ာက္ၾကိမ္ကြ်န္းအနီးအေရာက္တြင္ ရုတ္တရက္ လွိဳင္းဒဏ္ေၾကာင့္ေရယာဥ္တိမ္းေစာင္းနစ္ျမဳပ္ခဲ့စဥ္ ေရယာဥ္၀န္ထမ္း ( ၁၀ ) ဦးႏွင့္ ခရီးသည္၂၁၄ ဦးခန္႕ပါ၀င္ေၾကာင္း အစိုးရမွ သတင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။

သို႕ရာတြင္ လက္ရွိ ေသဆံုးသူ ႏွင့္ အသက္ရွင္သူစုစုေပါင္းက ၂၁၃ဦးရွိေနျပီ။ သို႕အတြက္ သေဘၤာေပၚတြင္ ခရီးသည္မည္မွ်ပါသည္ကိုအတည္မျပဳႏိုင္ေသး။သေဘၤာေပၚတြင္ လက္မွတ္ မပါဘဲစီးနင္းသူမ်ားရွိေနသျဖင့္သေဘၤာစီးခရီးသည္စုစုေပါင္း ဦးေရကို အတိအက် မသိရေသးသျဖင့္အေသအေပ်ာက္စာရင္းမွာ တိုးျမင့္လာႏိုင္ေၾကာင္းလည္းသိရသည္။ရခိုင္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕ ဘ႑ာေရး၀န္ၾကီး ဦးေက်ာ္သိန္းက “အခုလို
အေသအဆံုးမ်ားတယ္ဆိုတာ အသက္ကယ္အကၤ်ီမျပည့္စံုလို႕ျဖစ္တယ္။

ဒီေဒသမွာျဖစ္ေနတာက ခရီးသည္ ၂၀၀ ေလာက္မွာ အသက္ကယ္အကၤ်ီက ၂၀ ေလာက္ အဲလိုေပါ့။ အသက္ကယ္အကၤ်ီ ကို၀တ္ရမယ္ဆိုျပီး အေလ့မရွိဘူး။ သက္ဆိုင္ရာကလည္း မတိုက္တြန္းဘူး။အခုနစ္ျမဳပ္တဲ့ သေဘၤာေတြက ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ၃၀ ေလာက္ရွိျပီ။ ဒီသေဘၤာေတြကေဟာင္းလာျပီ။ဒါကို ဘာမွမျဖစ္ဆိုျပီး
သေဘၤာသားေတြကလည္းအလဲ မထားဘဲ ဖာထည္းျပဳျပင္ သံုးလို႕အခုလိုျဖစ္တာ။”ဟုေျ ပာသည္။

ကူညီကယ္ဆယ္ေရး အဖြဲ႕မ်ား စစ္ေတြျပန္ေရာက္ေတာ့သူတို႕၏မွတ္တမ္းဓါတ္ပံုမ်ားမွာ ျမင္ေတြ႕ရသည့္ ပံုရိပ္မ်ားကေၾကကြဲ၀မ္းနည္းရပါသည္။ အသက္မဲ့ေနသည့္ကေလးငယ္ မ်ား၊ သံဃာေတာ္ ႏွင့္အမ်ိဳးသမီးအေလာင္းမ်ားက မၾကည့္ရက္စရာ။ယခုလိုအျဖစ္ဆုိးမ်ိဳး လြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကလည္း ျဖစ္ခဲ့ေသးသည္။ယင္းအခ်ိန္ကေအာင္တံခြန္ အမွတ္(၂) သေေဘၤာသည္ စစ္ေတြမွ ေတာင္တုတ္သို႕ကၽြန္းပတ္ခရီးစဥ္ ေျပးဆြဲေနစဥ္ ေနာင္ေတာ္ျမစ္အတြင္း ေရေၾကာင္းလမ္းလြဲကာသံသမ ေက်ာက္ေဆာင္ကို ၀င္တိုက္မိျပီး သေဘၤာ ေခါင္းပိုင္းေပါက္ကြဲသြားကာေရ၀င္သျဖင့္ ခရီးသည္ အားလံုး၏ အသက္ကိုကယ္ႏိုင္လိုက္ေသာ္လည္း
ပစၥည္းတန္ဖိုးသိန္း(၇၀၀) ဖိုးခန္႕ဆံုးရွံဳးခဲ့သည္။

ေနာင္ေတာ္ျမစ္သည္ လွိဳင္း၊ေရစီးျပင္းထန္သျဖင့္ ခရီးသြားမ်ား ကသတိျပဳသြားရသည့္ျမစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ယင္းသို႕အႏၱရာယ္ရွိသည့္ျမစ္ကိုျဖတ္ကူးသြားရသည့္ ခရီးကို သေဘၤာအိုမ်ားျဖင့္ေျပးဆြဲေပးေနျခင္းပင္လ်င္
လူအသက္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေသဆံုးခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုႏိုင္သည္။ယခုျဖစ္ရပ္မ်ိဳးေနာင္တစ္ၾကိမ္မျဖစ္ရေလေအာင္ ယခုျဖစ္ရပ္ကိုစံုစမ္းစစ္ေဆးျပီး အေရးယူေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ျပီး သက္ဆိုင္ရာအစိုးရႏွင့္၀န္ၾကီးဌာန မ်ားကလည္း ျပင္ဆင္စရာရွိသည္မ်ားကိုအခ်ိန္မီျပင္ဆင္ရပါမည္။ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား မ်က္ရည္မက်ေစလိုေတာ့ပါ။

အခုလိုအျဖစ္ဆိုးမ်ားမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးၾကပါလို႕ေျပာပါရေစ။
သားေရႊဦး(ကစၦပ)

၂၀၁၅ မတ္လ ၁၆ရက္ထုတ္ Dailyeleven သတင္းစာမွ ကူးယူျပန္လည္ေဖာ္ျပသည္

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment